Jumat, 12 Juni 2009

Untuk Za....

bu...
langkah ini berheti sejenak...
darah tak lagi berdesir...
lamunan hilang dari benak...
gemuruh air mata kian membanjir...

ku dekap dalam tangan halus nan dingin...
ku usap pelan halus dalam dekapan...
telah kau pergi di kala ku tak ingin...
telah kau pergi ketika ku rindu buaian...

ibu....
aku tau...
aku tau ku banyak tak mendengar kata-katamu...
aku tau...
aku tau aku pun rindu kepadamu...
di saat tak lagi dapat ku lihat wajahmu yang sendu dan pilu...
bu....
maafkan aku....
bu... aku sayang padamu...

sekarang aku berjanji padamu....
aku kan jadi yang kau mau...
bu...
lihat anakmu...
tegar... tegar tanpamu...
meski ku bersembunyi di balik kesedihan yang teramat pilu..
bu...
aku tegar...
aku akan tegar...
menatap masa depan...
aku janji... ibu...

1 komentar:

Delyana mengatakan...

aku rindu ibu